wtorek, 12 lipca 2016

Pomarańczowa nocna owsianka z nasionami chia

Ostatnimi czasy zbyt często opuszczałam śniadania. Jako osoba uzależniona od "snooza" w budziku wolałam nastawiać sobie dodatkowe 8 minut wylegiwania się pod pierzyną;).
Nie wspomnę już o zapomnianej paczce płatków owsianych stojącej na półce jak wyrzut sumienia...
Znalazłam jednak idealne rozwiązanie moich problemów - nocną owsiankę!
Śniadanie przygotowuję sobie dzień wcześniej i rano tylko wyciągam z lodówki, wrzucam na wierzch owoce i się delektuję. Jeszcze jeden plus -  z tej porcji mam z głowy superzdrowe śniadania przez 4 dni pod rząd:).
W tej wersji owsianka pomarańczowa - myślę jednak, że można popuścić sobie wodze fantazji i pokombinować z innymi dodatkami dla urozmaicenia.
W wersji wegańskiej - pomiń jogurt:).



Nocna owsianka na zimno z chia i pomarańczami

2 kubki płatków owsianych
4 łyżki nasion chia
2 kubki mleka roślinnego (u mnie migdałowe)
1/4 szklanki świeżego soku pomarańczowego
Skórka otarta z pomarańczy
2 łyżki miodu



1. Wymieszałam razem suche składniki w misce.

2. Do mleka dodałam sok pomarańczowy, miód i skórkę pomarańczową. Całość porządnie wymieszałam.

3. Połączyłam suche składniki z mokrymi. Owsiankę przełożyłam do słoiczków i zakręcone włożyłam do lodówki. Zostawiłam na noc.

4. Rano do pierwszego słoiczka dodałam nieco pomarańczy, łyżkę jogurtu naturalnego i posypałam prażonymi pestkami dyni. Taką owsiankę można zjeść od razu, albo spakować sobie na lunch do pracy.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz