środa, 25 lutego 2015

Key Lime Pie - tarta limonkowa

Tartę tę piekłam dawno, dawno temu, teraz wpadłam na nia kartkując How to Cook starej, dobrej Delii i chyba znów udam się do sklepu po limonki.



Tarta limonkowa Key Lime Pie wg Delii Smith

Baza ciasteczkowa:

95 g masła
175 g herbatników Digestive

W oryginale Delia dodaje 50 g płatków śniadaniowych Grape Nuts dla chrupkości. Gdy piekłam ciasto w Irlandii produkt ten był dla mnie nieosiągalny, tym bardziej w Polsce raczej o nie trudno - upiekłam spód bez nich, dodałam tylko brakujace 50 g w herbatnikach - był OK.

Masa:

1 łyżka stołowa otartej skórki z limonki
150 ml soku z limonek
3 duże żółtka
400 g słodkiego mleka skondensowanego

1. Masło roztopiłam, wymieszałam z pokruszonymi ciasteczkami, wyłożyłam masa ciasteczkowa foremke do tarty z wyciaganym dnem o średnicy 23 cm. Podpiekłam przez około 10 minut w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni.

2. Podczas gdy baza się piekła, miksowałam żółtka z otartą skórka limonkową dopóki nie zgęstniały, (około 2 minuty) wtedy dolałam mleko skondensowane i miksowałam, jak radzi Delia, przez kolejne 4 minuty. 

3. Na koniec należy wlać sok z limonek, szybko zmieszać i wylać na podpieczoną bazę ciasteczkowa. 

4. Delia proponuje by piec tarte przez 20 minut w temperaturze 180 stopni, ja uważam, że to stanowczo za długo jeżeli nie chcemy spiec masy od góry. Masa w tym deserze gęstnieje głównie ze względu na reakcję jaka zachodzi między kwasem z soku limonkowego a mlekiem skondensowanym. Proponuję pilnować tarty i sprawdzać palpacyjnie czy już gotowa - powinna w centrum foremki stawiać lekki opór przy naciśnięciu.

5. Upieczoną tartę dobrze schłodzić w lodówce przed podaniem.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz